Case

Eco-Age

Eco-Age is een adviesbureau dat organisaties en bedrijven aanzet om groener te gaan werken. Eco-Age creëert oplossingen of mogelijkheden om te verduurzamen en geeft daarnaast raad over communicatie rond duurzaamheid. Bedrijven kunnen er dus terecht met vragen omtrent marketing, communicatietechnieken, duurzame ontwerpstrategieën of zelfs voor een analyse van hun productieketen. Het project werd opgericht door Livia Firth, de vrouw van acteur Colin Firth. Ze leidt Eco-Age als creatief directeur en is daarnaast actief als Oxfam Global Ambassador en UN leader of change.

Eco-Age voegt de daad bij het woord en ontwikkelde zelf een marketingstunt om hun visie te communiceren naar de buitenwereld. Met ‘The Green Carpet Challenge’ brengt de organisatie het ethische standpunt omtrent kleding naar de rode loper. Eco-Age werkt samen met enkele kledingmerken om duurzame mode te promoten door er sterren mee te laten pronken op de rode loper. De merken worden geselecteerd door Eco-Age en moeten voldoen aan tien principes omtrent duurzaamheid. Nadien ontvangen de labels een ‘Green Carpet Challenge’-goedkeuringsstempel, waarmee Eco-Age hun inspanningen in de verf zet. Enkele luxemerken die deelnamen zijn Stella McCartney, Erdem en Gucci.

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.