Case

Walldog

In de VS werd iemand die muren en ramen beschilderde met logo’s en andere commerciële tekeningen een ‘walldog’ genoemd. Het Belgische kledingmerk met dezelfde naam zet die traditie trots verder. Hoe? Oprichter Philippe Pelsmaekers gaat over de hele wereld op zoek naar authentieke logo’s, reclamepanelen en grappige citaten van allerhande ‘street shops’, om er vervolgens sweaters en T-shirts voor mannen en vrouwen mee te bedrukken. Kledingstukken met lokale verhalen, dus.

Maar Walldog gaat natuurlijk niet zomaar aan de haal met deze afbeeldingen. Bij elk kledingstuk hoort een onlinevideo die de eigenaars van de prints in hun vertrouwde omgeving of in hun winkel toont. Bovendien stort Walldog een deel van zijn winst aan een goed doel uit de regio waar het verhaal gesprokkeld werd, om zo de lokale economie te steunen. Hiervoor werkt het merk samen met ngo’s zoals SOS Kinderdorpen.

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.