Case

Honest by

In 2012 lanceerde ontwerper Bruno Pieters het concept Honest by. Honest by is een label voor vrouwen en mannen dat op ecologische en diervriendelijke manier wordt geproduceerd en op 100% transparante wijze gepresenteerd wordt.

Honest by is het eerste bedrijf dat zo transparant is over het hele productieproces. Ook verwijst het woord ‘honest’, eerlijk, naar de manier waarop het bedrijf opereert.Het concept is dus dat elk kledingstuk een 'technische fiche' heeft die aangeeft waar, door wie en met welke materialen het stuk vervaardigd werd. Tijdloze winter- en zomerstukken, ontworpen door Bruno Pieters zelf evenals door guest designers, worden het hele jaar door aangeboden via de online boetiek.

Het concept biedt ontwerpers en merken een open platform om hun eigen ontwerpproces te delen door gebruik te maken van het uitgebreide onderzoek dat Honest by heeft uitgevoerd over organische stoffen en leveranciers. De merken met wie ze samenwerken, delen hun persoonlijke informatie over de productie van de kleren en accessoires; deze informatie wordt dan door Honest by gecommuniceerd met de klanten. Elk onderdeel van het samenwerkingsproces is transparant, ook bijvoorbeeld hoe de prijzen worden bepaald.

Door dit te doen wil Honest by aandacht richten op de vraag ‘Waar is mijn kledingstuk gemaakt en door wie?’.

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.