Case

AISH

Oprichtster en creatief directeur Nupur Goenka vormt het creatieve brein achter AISH. Deze dame studeerde af aan de NYU en lanceerde in 2011 haar eigen label, geïnspireerd door haar liefde voor textiel. Als geboren en getogen Indiase spendeerde Nupur haar jeugd omringd door anderen uit haar gemeenschap: ze leefde in een grote Indiase familie. Die omstandigheden moedigden haar aan om creatief om te springen met weinig middelen en om haar alledaagse geluk niet in individualiteit te gaan zoeken.

AISH doet voor haar collecties steevast een beroep op Indiase textielgemeenschappen, waar families gemoedelijk samenwerken aan eenzelfde lap stof en waar niemand de eer voor het gemeenschappelijke werk wil opstrijken. Dankzij een mix van vaardigheden als verven, weven en borduren, creëren deze ambachtslieden fijne, handgemaakte luxeproducten, zoals sjaals en kledij uit onder meer zijde, wol en katoen. Weven doen ze overigens niet elektronisch: AISH zweert bij de oude Indiase weeftechnieken jamdani, ikat en kantha, en ijvert volop voor hun behoud.

De kledingstukken van AISH zijn populair over de hele wereld, en hebben hun weg gevonden naar verschillende culturen, van Bombay tot New York, en van Colombo en Californië tot Tokio. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de AISH-sjaals al de meest toonaangevende publicaties – lees: Vogue, Elle, Nylon, WWD – hebben gesierd.

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.