Case

AMOV

Kasper Eis, de oprichter van het Deense kledingmerk AMOV, besefte ergens in 2013 dat hij niet langer zomaar wou zakendoen – hij wou ‘goed’ doen. Daaronder verstond hij onder meer een gezonde werk-privébalans en een duurzame, verantwoorde manier van werken. De naam van zijn modelabel, dat uiteindelijk in 2015 van de grond kwam, weerspiegelt de intenties van Eis en is geïnspireerd door Albert Einstein, die ooit zei: “Try not to become a man of success, but rather A Man Of Value”. 

AMOV wil de mode-industrie van binnenuit veranderen met collecties die hun omgeving zo weinig mogelijk schade berokken of er zelfs een positieve impact op hebben. In een notendop staat het merk voor: biologische en duurzame materialen, een innovatief recyclagesysteem, en het ‘giving back’-principe, waarbij het een dollar aan een goed doel schenkt voor elke dollar die het verdient.

Om een minimale milieu-impact te garanderen, leeft AMOV een aantal strenge richtlijnen na. Zo gebruikt het merk GOTS-gecertificeerde stoffen, ontwerpt het producten met een lange levensduur en zet het in op een verantwoorde productie. Het label biedt ook gratis reparatiekits aan en spoort klanten zo aan om hun kleding te herstellen of te vermaken en niet zomaar weg te gooien. Bovendien krijgt elk AMOV-stuk een nummer dat verwijst naar het productiejaar. Via deze ‘generation identifier’ wil het label consumenten aanzetten om hun stukken lang te dragen en er zo veel mogelijk van te genieten.

Zelfs klanten die hun AMOV-items beu zijn laat het merk niet in de steek. AMOV richtte namelijk een onlineplatform op waar consumenten hun kledingstukken kunnen doorverkopen. Naast de algemene ‘generation identifier’ bevat elk stuk een unieke code waarmee de consument online informatie kan opzoeken over het productieproces en de vorige eigenaar. Op deze manier wil het merk een netwerk creëren waarbinnen gelijkgestemde zielen hun gebruikte kleding makkelijk kunnen uitwisselen.

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.