Case

Marc O'Polo

Marc O'Polo werd opgericht in de jaren zestig met als missie eigentijdse, kwaliteitsvolle kleding te maken van natuurlijke stoffen zoals katoen, linnen of zijde. Marc O’Polo groeide uit tot een van de grootste lifestyle-merken in het luxesegment en focust vandaag de dag nog steeds op het gebruik van natuurlijk materiaal. Het merk volgt of lanceert geen trends, maar wil tijdloze kledingstukken creëren waar consumenten jarenlang van kunnen genieten.

Duurzaamheid is belangrijk binnen het bedrijf. Dat vertaalt zich naar een maatschappelijk verantwoordelijk bestuur en transparante samenwerkingen. Marc O’Polo streeft bovendien naar een duurzame werkwijze in elke fase van de productieketen. Om te beginnen zijn de grondstoffen organisch en afkomstig van GOTS-gecertificeerde leveranciers. In de vrouwencollectie probeert het merk dan weer zoveel mogelijk lyocell te gebruiken.

Bij het verwerken van de grondstoffen verspilt Marc O’Polo zo weinig mogelijk water en energie, en volgt het de REACH-richtlijnen omtrent het gebruik van chemicaliën. In de denimlijn duidt de blauwe stip op het label bijvoorbeeld op een duurzame productie. Deze ‘Blue dot’-kleding staat garant voor een zuinig productieproces, waarbij minder water, energie en chemicaliën zijn ingezet. Bovendien zijn de grondstoffen die verwerkt zijn in deze lijn biodegradeerbaar.

In de ethische code van het merk staan enkele sociale vereisten opgelijst waar Marc O’Polo veel waarde aan hecht in de bedrijfsvoering. De code omvat voorwaarden zoals: geen kinderarbeid, geen discriminatie, voldoende milieubescherming, en een goede gezondheid en veiligheid voor het personeel. Daarnaast verzekert het bedrijf een correct loon voor de werknemers. Om ervoor te zorgen dat alle partners de ethische code volgen, voert Marc O’Polo gerichte controles uit bij de producenten.

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.