Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.

Case

Antonio Verde

In 2013 waagde Antonio Verde zich op de zonnebrillenmarkt, in de hoop die milieuvriendelijker te maken. En daar slaagt het Belgische merk wonderwel in, onder meer dankzij creatief materiaalgebruik. Wat dacht je bijvoorbeeld van glazen gemaakt uit gerecycleerde computeronderdelen, een montuur uit FSC-gecertificeerd hout en beentjes van bamboe? Niet alleen stijlvol en uniek, maar ook ecologisch verantwoord!

Antonio Verde werkt alleen samen met gecertificeerde fabrieken, die bovendien regelmatig bezocht worden. Zo kan het label niet alleen een oogje in het zeil houden, maar ook een hechte band opbouwen met zijn leveranciers. En dat zijn niet de minsten. Deze middelgrote familiebedrijven uit ontwikkelde of nieuw-geïndustrialiseerde landen blijven ver weg van kinderarbeid en behandelen alle werknemers respectvol: ze mogen rekenen op een eerlijk loon, ziekteverzekering en veilige werkomstandigheden.