Case

OhSevenDays

OhSevenDays werd in 2015 gelanceerd door de Australisch-Canadese Megan Mummery. Ze liet zich voor de naam van haar vrouwenlabel inspireren door haar verlangen om duurzame en ethische items te creëren die zich van maandag tot zondag heerlijk makkelijk laten dragen.

Net zoals de dagen van de week steeds terugkeren in een oneindige cirkel, is OhSevenDays het idee van circulaire productie genegen. Het maakt kledingstukken van stofoverschotten van andere kledingproducenten – die overproduceerden of zich misrekenden – en alleen al daarom zit Mummery perfect op haar plaats in Istanbul, een van dé grootste textielsteden ter wereld. Het spreekt voor zich dat het merk op deze manier geen oneindige hoeveelheid van dezelfde stof te pakken krijgt, wat maakt dat OhSevenDays-items steeds in beperkte oplage verschijnen. Elke collectie bestaat uit slechts zeven stuks. Het label sluit de cirkel door klanten uit te nodigen om hun afgedankte stukken binnen te brengen voor recyclage.

Tot slot vindt OhSevenDays dat klanten het recht hebben om meer te weten over de kleding die ze dragen. Daarom introduceerde het merk een ‘Behind the Stitch’-pagina op haar website, waar het van naaldje tot draadje (pun intended) uitlegt hoe de stukken en hun prijszetting tot stand komen.

gerelateerde cases

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.