Case

Contour Lab

Contour Lab is een digitaal platform voor shoppingadvies in e-commerce. Via een eenvoudige enquête, waarbij klanten onder meer hun lengte, gewicht, huidtint, haar- en oogkleur moeten invullen, bepaalt de tool hun lichaams- en kleurtype. Op basis daarvan krijgen ze de meest flatterende items te zien op een gefilterde pagina binnen je webshop. Klikt de klant op een item, dan verschijnt meteen de aanbevolen maat.

Het Belgische Contour Lab wil modemerken helpen om hun retourpercentage tot nul te herleiden. De oplossing biedt daarom inzicht in retours, analyseert de redenen erachter, en helpt om retourgegevens te centraliseren voor een beter overzicht. Uit de eerste metingen blijkt de software te zorgen voor een daling van 19% in retours die te wijten zijn aan ‘fitting problems’.

Oprichtster Christina Hadinoto vertrok voor Contour Lab vanuit een persoonlijke frustratie. Met haar 1m53 is ze geen ‘standaardtype’, wat vaak voor de moeilijkheden zorgt om de juiste items te vinden. Met haar oplossing wil ze niet alleen klanten door het overweldigende mode-aanbod gidsen en onzekerheden wegnemen over pasvorm en maat, maar ook de sector inclusiever maken. Hadinoto streeft naar een winkelervaring waarbij iedereen zich fantastisch voelt en er fantastisch uitziet, ongeacht lichaamstype of maat.

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.