Case

WAIR

WAIR is een AI-aangedreven technologie die gepersonaliseerd maat- en stijladvies geeft. BrainCreators en Van Deursen Retail, de Nederlandse bedrijven achter WAIR, gaan er prat op dat ze “de grootste database aan 3D-lichaamsscans” hebben. Oorspronkelijk gebruikten ze die databank om maattabellen te ontwikkelen, maar nu zetten ze de data in om aanbevelingen te doen rond maat en fit op verschillende touchpoints, zoals op je productpagina en via de chatbot van je webshop.

Hoe het werkt? WAIR stelt aan je klanten dezelfde vragen die ze ook voorlegden aan de profielen uit hun database. De tool koppelt de antwoorden vervolgens aan informatie uit reviews, product specs en persoonlijke voorkeuren. Zo kan hij de maat en fit van consumenten voorspellen en advies geven. Volgens A/B-testen door WAIR zou de tool tot een daling van 19,1% in retours leiden. De software blijft bijleren, waardoor de algoritmes steeds betrouwbaarder worden.

Het Insights Dashboard van WAIR geeft je als merk tot slot gedetailleerde informatie over het gedrag van klanten en de vraag naar bepaalde producten. Daarmee kan je je voorraden en distributie analyseren, om onder meer je marketingstrategie te optimaliseren en te bepalen hoe, waar en wanneer je je stock het beste inzet.

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.