Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.

Case

Arc'teryx

Arc'teryx, dat tijdloze, oerdegelijke en duurzame outdoor wear ontwerpt, is geboren en getogen in Canada. Het merk werd in 1989 aan de voet van de North Shore mountains opgericht door lokale bergbeklimmers en vormt een hands-on denktank waarin sportieve ontwerpers, materiaalexperten, patroonmakers en productontwikkelaars zich uitleven.

Arc’teryx is ervan overtuigd dat kwaliteit en integriteit alleen mogelijk zijn door nauw samen te werken met fabrieken en leveranciers. Concreet betekent dit dat het merk sociaal engagement verwacht van haar productiepartners, en regelmatig controleert of hun arbeidspraktijken wel ethisch zijn en verantwoord verlopen.

Arc'teryx probeert ook op andere manieren haar steentje bij te dragen aan de gemeenschap door samen te werken met lokale organisaties die onder meer natuurgebieden helpen ontwikkelen. ‘The Bird’s Nest Project’ is één van de milieuprojecten die hier al uit voortvloeiden. Arc'teryx wil haar ecologische voetafdruk verkleinen door middel van zo’n initiatieven, maar ook door te kiezen voor milieubewuste materialen. Hoogwaardige producten vereisen namelijk hoogwaardige grondstoffen (lees: biologische materialen en responsible sourcing).

Circulair denken ligt aan de basis van elk Arc'teryx-ontwerp. Dat betekent onder meer dat klanten terecht kunnen bij een dienst na verkoop voor het onderhoud van hun kledingstukken, zodat ze langer meegaan. Arc’teryx waakt bijvoorbeeld streng over de waterafstotendheid van hun producten.