Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.

Case

Flint & Tinder / Huckberry

Jake Bronstein startte met het kledingmerk Flint & Tinder om de eenvoudige reden dat hij nergens ondergoed kon vinden dat én van goede kwaliteit was én lokaal geproduceerd werd. Hij trapte het label op gang met behulp van een crowdfundingcampagne, en breidde zijn creatieve horizon inmiddels uit van ondergoed naar andere kledingstukken, zoals de ‘10-Year Hoodie’ (waarop de klant tien jaar garantie krijgt), T-shirts, tops en jeans.

Flint & Tinder werd onlangs overgenomen door een Amerikaanse retailer van mannenkleding, Huckberry, maar die overname veranderde niets aan hun filosofie, namelijk: met lokale producten van de allerbeste kwaliteit werken, ervoor zorgen dat die kwaliteit zelfs na veelvuldig wassen behouden blijft, en zo een maximum aan comfort garanderen. Om dit waar te maken, gebruikt het merk onder meer Supima-katoen uit Californië. Supima staat voor ‘superior Pima’ en is één van de beste katoensoorten ter wereld.

De katoengarens worden verwerkt, gebreid en geverfd in het zuidoosten van de Verenigde Staten, terwijl het knippen, het naaien en de afwerking in Los Angeles gebeurt.