Case

Apolis

Apolis, het kleding- en accessoiremerk van Shea en Raan Parton, is een door en door sociale onderneming. De twee broers/oprichters werden op hun talrijke reizen veelvuldig geconfronteerd met ongelijkheid, wat hen inspireerde tot een businessmodel dat economische ontwikkeling vooropzet. ‘Advocacy through industry’ is hun motto. Daarom werkt Apolis samen met producenten uit Uganda, Peru, Bangladesh, maar ook uit thuisbasis Los Angeles.

Apolis-kleding is gemaakt van zorgvuldig gekozen materialen: van alpacawol van een Peruviaans coöperatief, over duurzame Italiaanse stoffen, tot jute voor hun (personaliseerbare) draagtassen.

De broers nemen bovendien regelmatig activisten onder hun vleugels. Zo werkten ze samen met Invisible Children, een organisatie die begon met een concrete missie – een einde maken aan de terreur van de Oegandese rebellen onder leiding van Joseph Kony – maar die sindsdien tal van andere projecten op poten heeft gezet. Met de vzw ‘charity: water’, die ijvert voor zuiver drinkwater voor iedereen, lanceerde Apolis dan weer het ‘Restore Haiti Initiative’ in de nasleep van de verwoestende aardbeving.

Apolis mag zich trots een ‘Certified B Corporation’ noemen. Dit label wordt uitgereikt door B Lab, dat hiervoor kijkt naar de ecologische, sociale en economische impact van een bedrijf.

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.