Case

Wunderwerk

Wunderwerk, het geesteskind van Heiko Wunder en Tim Brückmann, wil wonderen verrichten voor mens en natuur – of tenminste zo duurzaam mogelijk omspringen met grondstoffen, en vervuilende chemicaliën resoluut de deur wijzen. Het in 2013 opgerichte Duitse merk is lid van de International Association of Natural Textile Industry (IVN) en werkt onder meer met Tencel®, modal (gemaakt van beukenhout uit lokale bossen), biologisch katoen en biologische wol uit verschillende Europese landen. De stoffen en garens die Wunderwerk gebruikt voor haar eenvoudige, urban mannen- en vrouwencollecties zijn bijna allemaal GOTS-gecertificeerd.

Meer dan 90% van de Wunderwerk-productie vindt plaats in Europa, in voornamelijk Italiaanse en Portugese productiefaciliteiten die voldoen aan strenge milieu- en sociale normen. Dankzij een innovatieve wastechniek bracht Wunderwerk het waterverbruik per jeansitem van 90 à 160 liter terug tot amper 3 à 9 liter. Wunderwerk verft haar kledingstukken in hun geheel (in plaats van de aparte materialen te kleuren vóór de verwerking), en gebruikt daarvoor onder meer een airbrush-techniek van ozon en zuurstof.

Door Wunderwerk-items met het Donation-logo te kopen, steunen klanten verschillende liefdadigheidsorganisaties en -projecten. Twee keer per jaar kiest het merk een nieuw project om haar schouders onder te zetten.

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.