Roche Rouge is een Belgisch merk met een bijzondere kijk op de modewereld. Volgens oprichters Ann Boogaerts en Alexander Kaller ligt het tempo van de industrie veel te hoog, wat een wegwerpmaatschappij en een ‘fast fashion’-systeem in de hand werkt. Om dit te vermijden, brengt het merk borduursels op de markt om je favoriete kledingstukken mee te ‘pimpen’. Dit geeft kleding een couture-achtige touch die consumenten moet overtuigen meer en langer zorg te dragen voor een kledingstuk. Roche Rouge gaat ook op zoek naar merken of bedrijven die na een seizoen met overschotten zitten, om deze kleding met borduursels opnieuw aantrekkelijk te maken voor de consument.
Alle accessoires van Roche Rouge zijn gemaakt volgens ‘cradle-to-cradle’-principes en met duurzaam materiaal. Het merk kiest voor lokale productie om haar ecologische voetafdruk te verkleinen en werkgelegenheid te creëren in de regio. Daarnaast werkt Roche Rouge niet volgens de seizoenen, maar geloven Boogaerts en Kaller in tijdloze en kwaliteitsvolle stuks.