Case

La Fille d'O

La Fille d’O werd in 2003 door Murielle Scherre in het leven geroepen. Het lingeriemerk gaat prat op het gebruik van Belgische materialen of materialen uit buurlanden. Ook de productie gebeurt in België, nl. in Gent, Wevelgem en Ieper, door gespecialiseerde naaisters die alles met de hand maken.

De filosofie achter het bedrijf is de vraag van de klant centraal stellen. Scherre vertrekt vanuit ideeën die haar klanten aanreiken en bouwt daarrond haar collectie op.

Zo heeft ze begin 2014 ‘Not Suitable for Work’ gelanceerd, een iets pikantere lijn die 1 keer per jaar rond de feestdagen zal verschijnen. Daarnaast heeft ze als reactie op een lezersbrief ook een prothesebeha met bijpassend slipje toegevoegd aan de La Fille d’O-collectie. Deze beha is medisch onderbouwd en kan zowel met kleef-, mousse- als siliconenprotheses gebruikt worden.

Om nog meer aan klantenbinding te doen en zo een duurzamere relatie op te bouwen, lanceerde het merk ‘#lafilleduday’, een platform waar klanten een foto kunnen posten van hun nieuwe aanwinst met deze hashtag.